06 czerwca 2019

Klej do butów sportowych Tadam





Przedstawiam Wam tajną broń szewca. TADAM® to klej do butów sportowych o konsystencji żelu, bezbarwny i łatwy w użyciu.
  • Trwały
  • Przezroczysty
  • Szybki
  • Elastyczny
     

Moja opinia

Obecnie jakość i trwałość kupowanego obuwia, masowo produkowanego pozostawia wiele do życzenia. Na pewno wielu z Was spotkała się z problemem rozklejonego obuwia sportowego, którego czasami żal wyrzucić. Nie zdążyliśmy się nimi jeszcze nacieszyć, a tu taki ambaras. Jeżeli coś jest jeszcze do uratowania, warto poszukać dobrego i taniego sposobu na recykling, który poniekąd przyczynia się do troski o nasze środowisko (otoczenie). Dzięki temu wykorzystujemy to, co już mamy, więc nie zaśmiecamy Ziemi i nie marnujemy zasobów już wyprodukowanych. Pamiętajcie o tym ;)

W przypadku rozklejonych butów sportowych warto sięgnąć po klej TADAM. Ja tak zrobiłam i nie zawiodłam się. Przez to nie nadszarpnęłam budżetu domowego, a mój syn nadal korzysta z ulubionych bucików.

Ogólne odczucia: Skutecznie naprawił obuwie. Starałam się wykonywać wszystkie etapy klejenia zgodnie z sugestiami producenta. Po 6 godzinach obuwie było trwale sklejone. Tadam jest przezroczysty, więc nawet jeśli skapnie w nieodpowiednim miejscu, nie wpłynie to znacząco na estetykę i końcowy efekt.

Pojemność: 9g - wykorzystałam niewielką ilość tubki do sklejenia bucików. Mam nadzieję, że reszta kleju szybko nie ulegnie przeterminowaniu.
Cena: ok. 9 zł - bardzo przystępna.
Producent: Juncal 1363. 11000, Montevideo, Uruguay.



Sposób użycia

Szybko klei materiały najczęściej używane w produkcji butów, takie jak skóra, tkaniny i niektóre tworzywa sztuczne. Służy do napraw różnych części butów: czubków, brzegów, zapiętków, obcasów, podeszw i cholewek.
  • Ze względu na krótki czas schnięcia, przy klejeniu dużych powierzchni (jak np. cała podeszwa), zaleca się kleić po kawałku.
  • Wskazane jest przytrzymanie klejonych części dociśniętych do siebie dodatkowo przez 5 minut, bez ruszania butem.
  • Ostateczna siła wiązania zostaje osiągnięta po 3-6 godzinach schnięcia.
  • Nie klei polietylenu, polipropylenu, teflonu® ani powierzchni silikonowych.
  • Tkaniny o dużej zawartości bawełny mogą ulec uszkodzeniu.
  • Buty należy prać w zimnej wodzie.
  • Aby uniknąć zatkania dozownika, należy utrzymywać go w czystości. Nigdy nie naciskać tubki na siłę, kiedy dozownik jest zatkany. Odetkać dozownik szpilką, uważając, aby nie przekłuć samej tubki.
  • Powierzchnie powinny dokładnie do siebie przylegać, ponieważ produkt nie wypełnia pustych przestrzeni.
  • Nie nakładać nadmiernych ilości produktu, ponieważ wydłuża to znacznie czas schnięcia.
  • Aby produkt był przydatny do kolejnych napraw w przyszłości, po użyciu należy oczyścić dozownik chusteczką higieniczną, dokładnie zamknąć i przechowywać klej w suchym i chłodnym miejscu.

2 komentarze:

  1. mam i używam, bardzo dobrze sobie radzi ten klej z rozklejonymi butami. kilka par już nim uratowałem

    OdpowiedzUsuń
  2. Też używam tego kleju, fajnie się sprawdził. Opakowanie jest co prawda tylko 9g lecz jest na tyle wydajne, że spokojnie wystarcza na kilka par butów.

    OdpowiedzUsuń